Kommunikáció

K-mint kommunikáció

Kommunikálni mindenki tud. Vallja ezt a már oviba készülő kisgyermek, a kamasz, a tinédzser, a felnőtt és az idős korosztály is. Ez így is van, mindenki a maga szintjén alkalmazza a nyelvi kompetenciáit. Az azonban nem mindegy, hogy a kommunikáció minősége miként ölt testet a megszólalások alkalmával. Gondoljunk csak bele, milyen benyomásunk lesz egy trágár, hadaró, agresszív beszédstílust alkalmazó partnerről és milyen egy kellemes hangtempójú, választékos szóhasználattal rendelkező társunkról? Vegyük alapul a munkahelyi közeget, a családi szférát, a párkapcsolatot! A válasz egyértelmű.

Megfigyelő embertípusba tartozom. Sokszor szeretem csak távolról fürkészni a körülöttem zajló eseményeket: pásztázom a gyermekeimet, miként küzdenek meg egymással a közös játékokért, miként rendezik a diákjaim a mindennapi konfliktusaikat egymással és a munkahelyemen is miként simulnak el a feszültségek. Mindezek csak az értő KOMMUNIKÁCIÓval érhetőek el. És akkor itt azt is mondhatnánk, hogy K-mint KONFLIKTUS. Igen, erről is lesz majd szó, mert sok-sok félreértés alapja bizony a nem egyértelmű, félreértésen alapuló kommunikáció. Lételemünk tehát a beszéd, olyan számunkra, mint az oxigén. Ha pedig a bennünk zajló érzéseket, elképzeléseket nem tudjuk hangokkal kifejezni, ott vannak a gesztusaink, a nonverbális jeleink, melyek minden gondolatunkat tükrözik.

Ismerjük meg a kommunikáció mélyebb alkotóit, hogy magabiztosabbak és meggyőzőek lehessünk a mindennapokban!

Kezdjük el!

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük